Logotyp
Medlem Internationellt körkort Allt om bilen Resa med bil Elbil Så tycker vi M Försäkringar M Connect
Medlem Internationellt körkort Allt om bilen Resa med bil Elbil Så tycker vi M Försäkringar M Connect
  1. M Service
  2. M Connect
  3. Felsökning i M Connect

Felsökning i M Connect

Artiklar i detta avsnitt

  • Jag angav att jag var förare men vill ändra till passagerare – hur gör jag?
  • Jag kan inte ta bort felmeddelanden under ”Kontroll i appens inställningar”?
  • Kan inställningen batterioptimering för Android användare skapa problem i M Connect?
  • Varför tolkar M Connect vissa av mina resor felaktigt?
  • Alla mina resor visas inte i M Connect - varför?
  • M Connect har kategoriserat en resa felaktigt, vad kan jag göra?
  • Varför visas inte mina resor i M Connect?
  • Varför är jag inte med på "Leaderboard"?
  • Jag var med på leaderboard förra veckan, men inte denna vecka. Vad beror det på?
  • Varför får jag 0 i Speed Score när jag inte har kört för fort?
Se fler

Kan inställningen batterioptimering för Android användare skapa problem i M Connect?

Batterioptimering innebär att appar som inte används så ofta går in i sparläge just för att spara batteri.
Detta skapar utmaningar att få mobilen att känna av när en resa startar och att vi får begränsat data från resan. Batterioptimering ändras över tid vilket innebär att det som fungerar i början kan sluta fungera efter ett tag.

Åtgärd: Öppna M Connect för att få information om det är någon inställning som behöver ändras för att M Connect ska fungera korrekt.

Relaterade artiklar

  • Varför tolkar M Connect vissa av mina resor felaktigt?
  • Varför får jag 0 i Speed Score när jag inte har kört för fort?
  • Vilka inställningar behöver jag ha på min mobil?
  • Alla mina resor visas inte i M Connect - varför?
  • Vad händer om jag inte bekräftar min resa inom 5 dagar?
Integritetspolicy