Logotyp
Medlem Internationellt körkort Allt om bilen Resa med bil Elbil Så tycker vi M Försäkringar M Connect
Medlem Internationellt körkort Allt om bilen Resa med bil Elbil Så tycker vi M Försäkringar M Connect
  1. M Service
  2. M Connect
  3. Felsökning i M Connect

Felsökning i M Connect

Artiklar i detta avsnitt

  • Jag angav att jag var förare men vill ändra till passagerare – hur gör jag?
  • Jag kan inte ta bort felmeddelanden under ”Kontroll i appens inställningar”?
  • Kan inställningen batterioptimering för Android användare skapa problem i M Connect?
  • Varför tolkar M Connect vissa av mina resor felaktigt?
  • Alla mina resor visas inte i M Connect - varför?
  • M Connect har kategoriserat en resa felaktigt, vad kan jag göra?
  • Varför visas inte mina resor i M Connect?
  • Varför är jag inte med på "Leaderboard"?
  • Jag var med på leaderboard förra veckan, men inte denna vecka. Vad beror det på?
  • Varför får jag 0 i Speed Score när jag inte har kört för fort?
Se fler

Alla mina resor visas inte i M Connect - varför?

M Connect behöver en viss mängd data för att definiera transport som en resa. Resor där din mobil inte levererar nödvändigt bra sensordata kommer inte att beräknas. Ibland när du har låg batterinivå i mobilen - det kan finnas inställningar på enheten som stänger av GPS-sensorn för att spara batteri - detta leder till att ingen data kommer att fångas av M Connect.

Relaterade artiklar

  • Varför tolkar M Connect vissa av mina resor felaktigt?
  • M Connect har kategoriserat en resa felaktigt, vad kan jag göra?
  • Jag angav att jag var förare men vill ändra till passagerare – hur gör jag?
  • Varför visas inte mina resor i M Connect?
  • Jag kan inte ta bort felmeddelanden under ”Kontroll i appens inställningar”?
Integritetspolicy