Logotyp
Medlem Internationellt körkort Allt om bilen Resa med bil Elbil Så tycker vi M Försäkringar M Connect
Medlem Internationellt körkort Allt om bilen Resa med bil Elbil Så tycker vi M Försäkringar M Connect
  1. M Service
  2. M Connect
  3. Felsökning i M Connect

Felsökning i M Connect

Artiklar i detta avsnitt

  • Jag angav att jag var förare men vill ändra till passagerare – hur gör jag?
  • Jag kan inte ta bort felmeddelanden under ”Kontroll i appens inställningar”?
  • Kan inställningen batterioptimering för Android användare skapa problem i M Connect?
  • Varför tolkar M Connect vissa av mina resor felaktigt?
  • Alla mina resor visas inte i M Connect - varför?
  • M Connect har kategoriserat en resa felaktigt, vad kan jag göra?
  • Varför visas inte mina resor i M Connect?
  • Varför är jag inte med på "Leaderboard"?
  • Jag var med på leaderboard förra veckan, men inte denna vecka. Vad beror det på?
  • Varför får jag 0 i Speed Score när jag inte har kört för fort?
Se fler

Varför får jag 0 i Speed Score när jag inte har kört för fort?

För att se var M Connect har registrerat att du har kört för fort, gå till aktuell resa i appen och klicka på händelser.
1. Data för kartor och hastighetsbegränsning som M Connect använder kanske inte stämmer överens med verkligheten.
2. GPS-signalernas brist på precision och komplexiteten på väginfrastrukturen kan leda till att M Connect tror att du har kört en annan vägsträcka än du i verkligheten kört, till exempel en parallell väg med annan hastighetsbegränsning.
Skicka feedback för aktuell resa i M Connect-appen så att analyser kan göras för att förbättra appens algoritmer.

Korrigera feedback på aktuell resa:

  • Klicka på kugghjulet
  • Välj skicka synpunkter

Fr_ga_23.png

Relaterade artiklar

  • Varför tolkar M Connect vissa av mina resor felaktigt?
  • M Connect visar en bilresa jag inte kört - hur kommer det sig och vad kan jag göra åt det?
  • Jag angav att jag var förare men vill ändra till passagerare – hur gör jag?
  • Hur länge kan jag justera min feedback kring resor innan dom fastställs?
  • Vad händer om jag inte bekräftar min resa inom 5 dagar?
Integritetspolicy